برای جذب و حفظ کارمندان جوان و بااستعداد در سازمان خود باید چه کارهایی انجام دهیم؟ انتظارات این نسل از محیط کارشان چیست؟

بهترین راهکارها برای مدیریت نسل جوان در محیط کار

بیش از یک دهه از ورود نسل هزاره به بازار کار می‌گذرد. نسل هزاره اصطلاحی است که به متولدین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ اطلاق می‌شود. به‌محض ورود این نسل به دنیای کار انتقادات تند و تیزی از سوی کارفرمایان به سمت آن‌ها روانه شد. کارفرمایان هنگام صحبت با آن‌ها سر خود را به نشانه‌ی تأسف تکان می‌دادند و انتظار پیشرفت آن چنانی برای‌شان نداشتند. اما آیا ما واقعاً درباره‌ی این نسل درست فکر می‌کنیم؟

نیروهای قبلی کار در حال بازنشسته شدن هستند و هر روز تعداد بیشتری از نسل هزاره وارد سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شوند. بنابراین نکته‌ی مهم این است که بدانیم در سر نسل هزاره چه می‌گذرد. چالش‌های کار با آن‌ها چیست و چه انتظاراتی از محیط کار دارند.

۱- کاری ارزشمند خلق کنید

مطالعات گالوپ نشان می‌دهد میزان تغییر شغل نسل هزاره سه برابر سایر نسل‌ها است. ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ گالوپ در همان لحظه پیشنهاد‌ شغلی تازه‌ای داشتند. بسیاری از ما تصور می‌کنیم این مسئله کاملاً طبیعی است زیرا این نسل جوان نمی‌تواند مانند نسل‌های گذشته مسئولیت‌پذیر و قابل‌اعتماد باشد. اما شایسته است این بار به مسئله از دید معنادار بودنِ کار، توجه کنیم. این نسل به‌دنبال شغلی می‌گردد که ازنظر خودش ارزشمند باشد و بنابراین تا رسیدن به آن، شغل خود را به‌دفعات عوض می‌کند.

۲- آموزش دهید

نسل هزاره بیش از هر چیز دیگری به آموزش اهمیت می‌دهد. آن‌ها می‌خواهند در سازمانی کار کنند که مرتباً چیزهای تازه‌ای برای فراگیری داشته باشد، در مسیر رشدشان مدام بازخوردهای مؤثر بگیرند و بتوانند از کمک‌های راهنما و مربی استفاده کنند. بنابراین به‌عنوان مدیر باید تک‌تک کارکنان نسل هزاره‌ی خود را بشناسید و از اهداف کاری و زندگی‌شان مطلع شوید تا بتوانید متناسب با استعدادهای آن‌ها برایشان مسیر پیشرفت ترسیم کنید.

بهترین راهکارها برای مدیریت نسل جوان در محیط کار

۳- آنلاین باشید

مدت‌ها است عمر جلسات حضوری طولانی و تماس‌های تلفنی به سر رسیده است، هرچند هنوز برای نسل‌های گذشته حفظ این ابزار ارتباطی جزو قاعده‌های اصلی محیط کار محسوب می‌شود اما نسل‌ هزاره که از کودکی با ابزارهای دیجیتال سر و کار داشته‌اند، به خاطر محبوبیت بیش‌ از اندازه‌ی فناوری و رسانه‌های اجتماعی بیش‌ از حد درگیر ارتباطات دیجیتال شده‌اند. بنابراین مهم است که این تمایل آن‌ها را به‌حساب بی‌ادبی نگذارید بلکه بدانید آن‌ها بیشتر از هر نسل دیگری در تمام طول ساعات شبانه‌روز در دسترس و پاسخگو هستند. مطمئن شوید نسل هزاره با شیوه‌های ارتباطی سازمان شما احساس راحتی می‌کنند. یک شیوه‌ی ارتباطاتی مناسب را انتخاب کرده و همان را دنبال کنید.

۴- سرعت پاسخگویی را بیشتر کنید

نسل هزاره از اینکه بخواهد برای یافتن پاسخ سؤالاتش سلسله‌مراتبی طولانی را طی کند، متنفر است. از نسلی که در روزگار سفارش آنلاین و فست فود بزرگ شده، به‌سختی می‌توان توقع صبر داشت. آن‌ها می‌خواهند مستقیم و بدون مانع به مقصد برسند و با انجام این کار حس راحتی و توانمندی می‌کنند. بنابراین در اتاق خود را به روی آن‌ها باز بگذارید یا پیام‌هایی که از سمت آن‌ها دریافت می‌کنید را تا جای ممکن سریع‌تر نگاه کنید. مطمئن باشید آن‌ها با ایده‌ها و فکرهای فوق‌العاده‌شان این کار شما را جبران خواهند کرد.

۵- تصورات اشتباه را کنار بگذارید

خود را درگیر تصورات اشتباهی که درباره‌ی این نسل وجود دارد نکنید. برای انجام کارها و رساندن کشتی شرکت به مقصد موفقیت، همه‌ی نسل‌ها باید دست در دست هم کار کنند. برای موفق شدن غرور را کنار بگذارید و متوجه باشید هیچ نسلی بر نسل دیگر برتری ندارد.

۶- نظرسنجی کنید

برای کنار آمدن با قوانین این نسل فقط یک‌ راه دارید: از آن‌ها سؤال بپرسید. بخشی از فرایند استخدام را به مصاحبه با آن‌ها اختصاص دهید. مرتباً از آن‌ها نظرسنجی کنید تا مشخص شود چه چیزی روی روال است و چه چیزهایی از روال خارج‌ شده‌اند. اما در صدر تمام این موارد، بدانید کار کردن با نسل خلاق امروز اصلاً کار دشواری نیست؛ فقط کافی است اندکی با آن‌ها وقت بگذرانید تا هرچه در ذهن دارند را به زبان بیاورند.


shimisanat آن‌ها ,هزاره ,بنابراین ,محیط ,بگذارید ,انجام ,نظرسنجی کنید ,کنار بگذارید ,آن‌ها می‌خواهند ,نسل‌های گذشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تاسیسات مکانیکی ساختمان watchtube کلاکت | بهترین سایت دانلود فیلم و انیمیشن با لینک مستقیم ارزان کده DIGIKALA تجهیزات آشپزخانه صنعتی RaIngiRL gamersm نرخ قالیشویی در قم